De gezelligste B&B van de bollenstreek

We hebben altijd het idee gehad om iets voor ons zelf te beginnen. Een strandtent of een Bed & Breakfast. Het is het laatste geworden en eind dit jaar hopen we B&B de Petrakerk in gebruik te nemen'. Huibert en Reina Kralt-Brul staan midden in de voormalige kerk, waar de contouren van de nieuwe inrichting zichtbaar zijn. Ze vertellen over hun droom die werkelijkheid gaat worden.

Door Carin van der Spijk-Kralt

In de voormalige Petrakerk wordt al een paar maanden volop gesloopt, getimmerd, geschuurd en weer opgebouwd. Sinds vorige week dinsdag is de vergunning onherroepelijk en het genomen risico meer dan de moeite waard.

Het ondernemende echtpaar is ook bezig geweest om de Bethelkerk in hun bezit te krijgen. Dit lukte toen niet. Reina vertelt:

'We hebben onze kans afgewacht. We wilden een bijzonder project om ons eigen Bed & Breakfast te beginnen. Toen de Petrakerk in mei 2016 is gesloten, hebben wij contact gezocht met het kerkbestuur en onze plannen vertelt. Zij waren enthousiast, maar besloten toch om de verkoop van de kerk middels een openbare inschrijving te doen. Gelukkig heeft dit voor ons goed uitgepakt. Vanaf maart dit jaar konden we onze plannen dan ook verder uitwerken.

De verbouwing

Nu bekijken